Frisbeegolf i Hästhagen

Bellas första frisbeegolf runda i Hästhagen... och hon KAN!

Jag lät henne springa utan koppel och även det gick ganska bra.

Koncentrationen på vad frisbeen är kom redan vid hål 4, men då vill hon ta upp den själv... nej, nej,nej! Men beröm och godis för att hon hittade den. Jag fortsätter att fråga "VAR är frisbee?" tills hon hitta den. Visar hål lämpar sig inte lika bra för detta, men på 6:e, 8:e och 10:e hål gjorde hon rätt, "frisbee" och peka på frisbeen beröm och godis, och sen "frisbee" igen och mer beröm.

Bilden nedan är tagen vid den 16:e hålet... och precis så ska hon göra, en fot på frisbeen! DUKIGT VOVVE!



Duktig Bella! Efter godis...


Nästa golfrunda på torsdag eller fredag!

Jag har införskaffat nu en "godispåse" på Pet Products. Vägde Bella och hon har gått upp ett halvt kilo sedan jag hämtade henne för tre veckor sen, 5.7 kilo.

Har glömt att berätta men Bella och Melvin träffades i fredags i Askersund. Det gick jättebra, Melvin var snäll mot Bella för det mesta. Bella var så "på", men det är valpen i henne. Bella fick gå lös medan Melvin var på en linje. Men jag lekte med de på Gunillas baktomt och både lydde mig bra. Även när jag gick i parken längs Alsen på Hagastrandsvägen kunde jag ha de lös. Vid den andra gången vi gick var Anna med och allt gick bra fram tills vi träffade en elva månader fox terrier. Melvin bråkade, Bella blev skrämd. Ändå försökte vi, men det gick inte. Anna gick bort med Melvin och Bella och FT lekte. Då kom Melvin som hade ryckt sig los ur sin halsband... och det blev en riktig slagsmål. USCH! Men jag hoppade direkt in och tog fast på Melvin, som hade bitit sig fast på F.teririern men släppte. En dåligt erfarenhet, men sånt händer när man låtar hundar möts men håller de fast i kopplet. Ingen bra idé! :-(


Kommentarer
Postat av: Ida & Salsa

Aj aj, det var inte roligt med FT. :( Vem är Anna förresten?! ;) kram*

2008-07-02 @ 14:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0